2 Mayıs 2011 Pazartesi

Edebi Bilmeceler


1) 1926, Ankara doğumlu. Askeri Memurlar okulunu bitirdi. Bir süre subay olarak çalıştı. 1958'de askerlikten ayrılarak Selüloz Sanayii'ne girdi. 1968'de emekliliğini isteyerek memuriyetten ayrıldı. Kim olabilir?


2) 1914 Trabzon doğumlu. Maliye bakanlığı hesabına yüksek öğrenimini yapmak için Paris'e gönderildi. Orada üç yıl Siyasal Bilgiler Fakültesi'nde okudu. Avukatlık yaptı. Kim olabilir?


3) 1931,Erzincan doğumlu. Siyasal Bilgiler Fakiltesi'ni bitirdi. Maliye Müfettiş Muavinliği, Maliye Müfettişliği yaptı. Kim olabilir?



4) 1931, Muğla doğumlu. Siyasal Bilgiler Fakültesi'ni bitirdi. Kaymakamlık yaptı. Kim olabilir?




5) 1928, İstanbul doğumlu. İstanbul Erkek Lisesi'ni bitirdi. Kapalı Çarşı'da Sandal Bedesteni'nde antikacılık yaptı. Kim olabilir?



6) 1936, Mersin doğumlu. Gazi Eğitim Enstitüsü Fransızca bölümünü bitirdi. Muğla Lisesi'nde Fransızca öğretmenliği yaptı. Kim olabilir?




7) 1933, Ergani doğumlu. Siyasal Bilgiler Fakültesi'ni bitirdi. Maliye Müfettiş Muavinliği, Gelirler Kontrolörlüğü yaptı. 1965'te devlet memurluğundan istifa etti. Kim olabilir? 



CEVAPLAR:
1) Turgut Uyar
2) Oktay Rifat
3) Cemal Süreya
4) Ece Ayhan
5) Edip Cansever
6) Özdemir İnce
7) Sezai Karakoç

NOT: Kanat Atkaya'nın  gazetedeki köşe yazısında  okudum. Hayal Kahvem'e alıntıladım.

4 yorum:

  1. Bloğunuzu inceleyince bu kadar çalışkan olmanıza inanamadım. Çok değerli paylaşımalar yapmışsınız, tebrikler.

    YanıtlaSil
  2. Selam Bolat,
    Çok naziksiniz. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. tam da bazılarına cvp yazmaya hazırlanırken alt kısımı gördüm.böyle küçük testler güzel :))

    YanıtlaSil
  4. hepsini bildim.ama o üçüncüsü var ya kelimelerle anlatamıyorum o'nu.

    YanıtlaSil