16 Mart 2018 Cuma

Bu Gece Seyrettim Ve Sevdim



1995 yılı...  Balkanlar'daki savaş günleri...  Henüz iç savaş bitmemiş. Barış görüşmeleri devam ediyor. Bu süre zarfında ateşkes ilan edilmiş.   Kosova'nın dağlık bir bölgesinde, halkın temiz su ihtiyacını sağlayan bir kuyuya ceset atılmış.   24 saat içinde  cesedin çıkarması gerekiyor. Yoksa köylere pis su gidecek. Hemen gönüllü  insani yardım ekibi imdatlarına yetişiyor. Yardım ekibimizde Benico del Toro ve Tim Robbins abimiz ile Olga Kurylenko ve Melanie Thierry ablamız var. Aslında  yardım ekibinin işi ne ne kadar kolay değil mi? Halatı kuyuya sallandır... Cesede bağla... Vee... Yukarıya çek...  O kadar. 

Maalesef savaş bölgesinde en kolay işler bile çok zahmetli.  Bu film için, suya sabuna fazla dokunmak istenmemiş diyenler çıkabilir. Yooo...  Yönetmen bence savaş ortamında yaşanan talihsiz vaziyetleri, savaş dramlarını, ahlaksızlıkları, bürokrasinin  iş göreceğine nasıl işi  kör düğüme çevirdiğini, komik tesadüfleri, umudu elden bırakmadan, kara mizah tadında, uygun müziklerle, sakin sakin seyrettirip  anlatmak istemiş. Çok iyi etmiş. Mükemmel Bir Gün, aynı zamanda mükemmel bir film. Sahiden etkili. İbret verici bir film.


 


9 yorum:

  1. Tim Robbins halen daha çok yakışıklı :)
    Andy Dufranse'den beri çok yakışıklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demir Somyanın Altı, ben var ya.. Andy Dufresne'i seyretmemişim. İlk fırsatta seyredeyim:)

      Sil
    2. Aaa! Sen The Shawshank Redemption'ı mı söylemiştin:)

      Sil
  2. Bir de benden okumak istersen ;)
    http://kafkayamektuplar.blogspot.com.tr/2017/01/yagmuru-durdurabilir-misin.html?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yazmışsın Balthus. İyi ki link vermişsin. Benim yazımı okuyan olursa, sonra seninkini okusun. Harika çünkü:)

      Sil
  3. Konusu dikkatimi çekti. İzlemek gerek...

    YanıtlaSil