9 Aralık 2016 Cuma

Pırasa Ve Patatesle Uyduruverdiğim Lezzetli Yemek

Dün gece, buzdolabında iki adet pırasayı görünce...  Dayanamadım... Hemen kollarımı sıvayıverdim. Pırasaları minik minik doğrayıverdim.   Tavaya zeytinyağ  döküp pırasaları soteliyiverdim.


Sonraaa... Üç adet patatesi soyuverdim. İncecik incecik doğrayıverdim.  Tuz, pul biber, kara biber ve zeytinyağını derin bir kaba koyuverdim. Patatesleri içine atıp hoplata zıplata bulayıverdim. Cam tepsiye yağlı kağıt serip, patateslerin yarısını alta, sote pırasaları ortaya, patateslerin diğer yarısını üste koyuverdim. 250 derecede ısıttığım fırına atıverdim.



20 dakikada pişiverdi. Yemek nasıl fevkaladenin fevkinde olmuştu anlatamam. Yemeğimi sadece hapur hupur  değil, hımlaya humlaya, koklaya koklaya, tüm iştahımla yiyip bitiriverdim.




14 yorum:

  1. Ay çok nefis gözüküyor, bugün iki kere dışarı çıkmış olmasam çıkar dışarıdan pırasa alırdım. Not alayım ben bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetliydi Küçük Joe. Hafta sonu denemelisin.

      Sil
    2. az önce yaptım. Kesinlikle on numara. çok başarılı çok lezzetli. tekrar yapacağım, senin ölçülerin de tammış ben yarım yaptım ama senin ölçülerin daha mantıklı, daha olsa yerdim ayrıca ertesi gün soğuk olarak bile yenir. Ya da az ısıtılır.

      Sil
  2. Pırasaaa çok seviyorum ve bu şekilde aklımdan geçmezdi çok kolay :)) Yarın taze taze pırasa alıp deneyeceğim👌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim pırasayı Gözde. Çok kolay ve enfess!

      Sil
  3. Bazen de uydurmak lazımmış demek ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz, fırında pişen yemeklere bayılıyorum. Odun fırını olaydı daha mükemmel olurdu elbette,
      lakin denemelisin müthişti tadı. Acaba bu kadar kolay yolla bu lezzet mi şaşırttı beni:)

      Sil
  4. Oyyy hem de odun fırını diyecektim ki zaten demişsin :) afiyet bal şekerler olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos gel birlikte yiyelim:)

      Sil
    2. bi sürpriz yaparım şaşar kalırsın valla :D :)<3

      Sil
    3. Momentoos! İstanbul'da mısın yoksa???

      Sil
    4. ahhh nerdee... tetikte tutayım seni dedim :)

      Sil
  5. Bu yemek hem çok kolay hem de çok lezzetli. Haftada bir kesin yapıyorum. Fırına koyarken üzerine çeri domates dilimliyorum ve sarmısaklı yoğurtla birlikte yemelere doyamadık vallahi......
    Teşekkürler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum. Mori pırasa diyerek sık sık pişiriyorum....

      Sil