9 Mayıs 2020 Cumartesi

Ve Kitap Ve Lacivert Ve Merak


Çok acayip huyum var. Mesela kargoyla kitap geliyor tamam mı?  Kargo paketini açıyorum. İçinden çıkan kitaplara hayretle bakıyorum. "Hey! Ben mi sipariş ettim bu kitapları?" diyorum. Çok şükür, unutmamın nedenini biliyorum.  Nedenini bilmesem doktora gitmem icap ederdi diye düşünüyorum:)

Öncelikle İlla bu kitabı bir yerde okumuşumdur. Merak edip sanal kitapçılardan birinin sepetine atmışımdır. Aradan aylar geçmiştir. Gel zaman git zaman kitaplar sepette birikince, sipariş verip, adresime göndermelerini istemişimdir.

İşte böyle biriktirdiğim siparişlerimi unutabiliyorum. Misal yukarıda fotoğrafını gördüğünüz kitabı  hiç mi hiç hatırlamıyorum. Acaba adına mı tav oldum. Lacivert Taşından Tabletler. İyi ki almışım. Hoş değil mi? Bayıldım.

Yazar, niye kitabına  lacivert taşından tabletler, demiş  acaba?   Bu bir deneme kitabı olduğuna göre, her başlığını bir tablet olarak  tahayyül etmiş olabilir belki... Peki niye lacivert? Ayrıca lacivert tabletler diyebilirdi. Dememiş. Lacivert taşından tabletler demiş. Merakımı kışkırttı. Kullandığımız elektronik tabletlerden mi söz ediyor acaba? Heyy! Du bi... Kitabın kapağında  tarihi bir tablet var. Çiviyazılı tabletlerden minicik bir parça...  Allahım feci merak ettim, nedir caba?

Üstelik 2016 Cevdet Kudret Edebiyat Ödülünü kazanmış. Hay canına sayın seyirciler!  Yazarın adı Armağan Ekici.  Yeminle ömrümde duymadım. Fotoğrafını merak ettim. Gulılladım. Buldum. Temiz yüzlü. Bence iyi yürekli biri. Kitabın kapağı gibi yazarın simasını da sevdim.

Hele deneme kitabıysa... Aaa! Dayanamam ki... Hemen şimdi okumaya girişirim:)



3 yorum:

  1. Aynı durumu ben de yaşıyorum. Sepetime bakıyorum ve bazı kitapları ne ara, niye o sipariş ettiğimi hatırlayamıyorum. Fakat vardır tabii geçerli sebepleri. İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
  2. Gerçektende ismi çok iyi irdelemişsin. Bende senin gibi çok merak ettim şuan nedenini (: Kitabı okuduktan sonra düşüncelerinin nasıl olacağını merak ediyorum. Emeğine sağlık. Şimdiden keyifli okumalar dilerim. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
  3. Sanırım aynı sene ben de KENTLERİN YAZISI adlı deneme kitabımla bu ödüle katılmıştım sayın @hayalkahvem.
    Yazarın yüzü konusuna size tamamen katılıyorum. Hem Armağan Bey -kendisi kutluyorum kitabını mutlaka alacağım tebrik ediyorum- hem de genelde yazarların yüzü ayrı bir "kitap" olmalı ki okunabilsin çünkü yazarlar tevazuları gereği kendilerini yani nasıl olduklarını asla yazamazlar, çünkü bilmezler; hep ararlar. Çok zaman göründükleri, olduklarıdır da...

    YanıtlaSil