28 Mart 2024 Perşembe

"Oh, Papatya Son Bir Defa Bana Bak"

 

Oh, papatyaSon bir defa bana bakSeninle kim kalacak ışıklar kapanınca?Benden çok uzakta (Teoman şarkısı)


"Ben ölüme hayranlık duyan birisiyim. 

Tesellim ve sükûn buluşum hep "İyi ki ölüm var." cümlesi ile olmuştur. 

Sonsuz bir yaşamı korkunç buluyorum, fazla uzun bir yaşamı da kendi adıma ürpererek, fazla da uzatmadan, ancak kısaca aklımdan geçirebiliyorum.

Şimdi şu camdan, şehirden ve ağaçlardan, yollardan, asfalttan şu daha en az otuz yıl hüküm sürecek genç ve iştah dolu insanlardan ayrılmanın yolunu bana sunan o büyük kapıya hep şükranla bakıyor ve gideceğim düşüncesi ile kalabiliyorum. 

Yani bende ölüm değil, Allah korusun ölmeme, geç ölme korkusu var.

Kalıcılık ise başka bir züğürt tesellisi, dünya kalıcı değil ki insan ya da eser kalıcı olsun"

NOT: 

Şule Gürbüz'ün Hasan Cömert'le yaptığı 2013 tarihindeki söyleşisinden:

https://www.sabitfikir.com/soylesi/edebiyatdisi-olume-hayranlik-duyuyorum



2 yorum:

  1. seviyorum Şule Gürbüz'ü ve onu seven, okuyanları.. kıymetli paylaşımlar.

    YanıtlaSil
  2. Şule Gürbüz'ü tanımayan çok di mi Anna? İyi ki biliyoruz biz. Şanslıyız.

    YanıtlaSil