29 Ocak 2012 Pazar

Ve Zagor Ve Yolcu Yolunda Gerek.


"Aşk hakkında yazılan neredeyse  her şeyin doğru olduğunu düşünüyorum. Şekspir demiş ki "Yolculuklar aşıkların buluştuğu yerde sona erer." Ne sıra dışı bir fikir. Hayatımda buna benzer bir şey yaşamadım. Ama eminim Şekspir yaşamıştır. Aşkın hayatlarımıza her zaman yön ve anlam vermesine hayran kalmışımdır. "Aşkın gözü kördür." lafını da Şekspir söylemiştir. İşte bunun doğruluğuna eminim."




"Bir de başka türlü aşk vardır. En zalim olan ve kurbanlarını süründüren aşk. Adı karşılıksız aşktır. Bu konuda bir uzman sayılırım işte. Çoğu aşk hikayesi birbirine aşık iki insanı konu alır. Peki bizim hikayemiz ne olacak? Karşılıksız aşık olanlar, sevipte sevilemeyenler... Biz tek taraflı aşkın kurbanlarıyız. Biz lanetlenmiş aşıklarız. Biz sevip te sevilemeyenlerdeniz. Yaralı olanlardanız. İyi bir park yeri bile bulamayanlardanız."



"Şimdi söylediklerime örnek olan birinin yazısını okuyorsunuz. Üç berbat yıldan beri şu adama aşığım.  Hayatımın tartışmasız en kötü yılları, en kötü noeller, en kötü doğum günleri, gözyaşları içinde geçirilen noel arefeleri ve alınan sakinleştiriciler...  Bu adama aşık olduğum yıllar ömrümün en karanlık zamanları oldu. Çünkü beni sevmeyen ve asla sevmeyecek birine aşığım. Oh Tanrım onu görmek bile bana yetiyor, kalp atışlarım hızlanıyor, nefesim kesiliyor, tamamen yutkunamaz hale geliyorum."

Sözler - Tamamı aynen The Holiday adlı filmden
Resimler - Zagor çizgi roman kareleri


10 yorum:

  1. Selam Oyumben, "Ahyakk!" sesini okuyunca, gökyüzünde kocaman bir "Ruummmbbleee!" efekti gördüm:))

    YanıtlaSil
  2. zagoru özlemişim yaa... aşk konusuna gelince aşkın kendisi zaten azap ama karşılıksız aşk dediğin kesinlikle insanın kendi kendisine yaptığı en büyük işkence..

    YanıtlaSil
  3. Karamba karambita Dayatılanla Yaşamak, başlamadınız mı Zagor okumaya:))

    YanıtlaSil
  4. Belki de en romantik Zagor sahnesi... Ve Şekspir haklı buluşma noktası veda noktasıdır çoğu zaman... Ve aşk mana verir bir yandan ve mananı ağlatır öte yandan... Ama iyidir duyumunu arttırır insanın...

    YanıtlaSil
  5. "Sen elmayı seviyorsun diye,elmanında seni sevmesimi lazım?"Diyenlere,ek kontenjandan torpil yaptırarak alt sıralardan taze girmiş biri olarak;

    "Aşk,zaten onu yaşamaktır.Karşılık beklemek ise bencillik."

    Anlayışını(nasıl anlaşılıyosa!)Şekspir,anlamış olmalımıki?
    "Yolculuklar aşıkların buluştuğu yerde sona erer." Lafını etmiş.

    Ooffff.Ne biliyomki ben? Öyle aklıma geldi yazdım işte.

    YanıtlaSil
  6. Selam İstanbul, sahiden hoş bir çizgi roman karesidir. Tabii ben karedeki orijinal sözleri değiştirdim:)

    YanıtlaSil
  7. Of, Casswa ne iyi yapıp hatırlattınız, Nazım Hikmet'in o güzeller güzeli şiirini. Durun ben tamamını alayım buraya.. Konuya örnek teşkil ediyor zira...
    Teşekkür ederim:)

    Tahirle Zühre Meselesi

    Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
    hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
    bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte
    yani yürekte.

    Meselâ bir barikatta dövüşerek
    meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
    meselâ denerken damarlarında bir serumu ölmek ayıp olur mu?

    Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
    hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

    Seversin dünyayı doludizgin
    ama o bunun farkında değildir
    ayrılmak istemezsin dünyadan
    ama o senden ayrılacak
    yani sen elmayı seviyorsun diye
    elmanın da seni sevmesi şart mı?
    Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık
    yahut hiç sevmeseydi
    Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?

    Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
    hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

    Nâzım Hikmet

    YanıtlaSil
  8. Hadi Şekspir anlaşılmadı, öyle anlaşılıyor, hadi hem uzak, hem İngiliz diyelim ve Fransız kalınmış diyelim, hadi ben de anlaşılmadım ki, buna hiç şaşırmam:) Ama ya Aşık Veysel, o bu toprağın ozanı ne demişti "Kavuşamazsın aşk olur!" yani o da aşık maşuk ya da aşık aşık ya da öyle zannedenler buluşunca biter diyor, yoksa başka bir şey mi demiş ? Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Selam İstanbul, niye anlaşılmadığınızı düşündünüz acaba?
    Zaten bu yazıdaki vaziyet tam sizin anlattığınız gibi:)Sevgiler.

    YanıtlaSil