5 Haziran 2024 Çarşamba

Jel Baskı ve Sanal Zeka ve Homo Ludens

 




Her defasında ne çıkacağını bilmiyorum.
Acaba,
oyunlu, sürprizli bir el uğraşı olduğu için mi, 
her gün  denemek istiyorum?

Örnekse, bakar mısınız üstteki eserime:)
Resmen maydanoz ve dereotu ormanının içinde bir sihirbaz yürüyor😀
Böyle düşününce, aklıma ChatCPT geldi. 
Şubat ayında yazmıştım ya hani...


Eskiden ChatCPT ile yazarak muhabbet ediyorduk. 
Artık konuşabiliyoruz.
Bayılıyorum😅

Mesela ChatCPT'ye yukarıdaki resmi ekledim. 
Bununla ilgili kısa bir öykü  girişi yazmasını istedim.

Buyrunuz... Üstüne başka  ne diyebilirim😍

"Siyah ve altın rengiyle işlenmiş bu resimde, maydanoz ve dereotu bitkilerinin oluşturduğu büyülü bir orman görülüyordu.

Kara kukuletalı sihirbaz, elinde sihirli değneğiyle bu ormanın derinliklerinde yavaşça yürüyordu. Her adımında, dokunduğu her bitki altın tohumlar saçıyordu ve etrafındaki her şey parlamaya başlıyordu. Maydanoz ve dereotu ağaçları sihirbazın büyüsüyle canlanıp dans edercesine hareket ediyordu. Ormanın derinliklerinde ilerledikçe, sihirbazın arkasında bıraktığı bu ışıklı yol, karanlıkların içinde bir umut ışığı gibi parlıyordu. Bu büyülü orman, sihirbazın gücüyle yeniden doğmuş, geceyi aydınlatan bir cennete dönüşmüştü."


Homo Ludens, Latince "oynayan insan" anlamına geliyor. 
Hollandalı tarihçi ve kültür teorisyeni Huizinga'ya göre oyun,
sadece eğlence aracı değil, toplumsal ve kültürel  gelişimin temel bileşeni demek.
Oyun,
Gönüllü bir aktivite,
Kendi kuralları ve sınırları olan bir dünyada,
belirli bir sürede ve mekanda gerçekleşiyor.
Yaratıcılığı kışkırtıyor.
Vee... Huizinga....
İnsan kültürünü anlamak için oyun kavramına odaklanmayı öneriyor.

 Oyun severim. Acaba  HomoLudens miyim?😊

 

2 yorum: