28 Mart 2011 Pazartesi

Kahve Molası - Bir Rüya Gördüm...


Sabahtan beri masada, başımı eğip iş yapmaktan, nasıl yorgun düşmüşüm anlatamam. Sonra biraz internette haberlerde gezindim. Kendimi iyiden iyiye mecalsiz hissettim. Kalktım yerimden. Bir kedi gibi gerindim önce. Odamdaki üçlü koltuğa oturdum. Dayanamadım. Kıvrılarak uzandım olduğum yere. Gözlerimi kapadım. Dalmışım. Gece ruh haline göre geçiyor.. gündüz insanlık haline göre, der ya Metin Üstündağ. Gündüz görülen rüyalar da öyle olmalı. Gündüzdü çünkü. Nasıl söylesem, az önceydi yani...  Tuhaf bir haldeydim.  İnsan olan yerlerim çok ağrıyordu. Yerini yadırgayan eşyalar gibiydim adeta. Kıvranıyordum. Tahammül eşiğim epeyce yükselmiş olmalı. Çünkü sürekli "bana dokumasın hiçbir şey, hiçbir şey yarama merhem olmasın" diye bağırıyordum. Çevremdekiler  endişeli gözlerle seyrediyorlardı beni. "Acımayın bana! Böylesi daha iyi. Biliyorum, bittiğinde, geçtiğinde, azaldığında sızı, iyileştiğimde, o saman tadıyla karıştığında; her şey daha acı olacak." diyordum. Beni dinlemediler. Bir doktor getirdiler. Uzun uzun muayene ettirdiler tüm bedenimi. Steteskopunu tam yüreğimin üzerine koymuştu ki, en ıssız sesimle doktora seslendim: "Hey, doktor! Ruhumdaki kadim yırtık hâlâ derinde mi? Karanlık ve içerlek bir cümbüş o, doktor! Dik onu doktor. Hey!" Gözlerimi açtım. Doğrularak oturdum. Neydi bu böyle? Gündüz gözüyle rüya mı görmüştüm gene? Masama geçtim. Bir kahve rica ettim. Fincanı elime aldığımda, kahve kokusunu derin derin  içime çektim. Hayır olsun, bu rüya neydi sahi? Benim rüyadaki konuşmalarım hep Birhan Keskin'in dizeleriydi sanki. Tamam. Bildim.  Dün gece Birhan Keskin'in şiirleriyle fazlasıyla haşır neşirdim. Kahvemi içerken, bilgisayarda  Birhan Keskin'i sorgulamak istedim. Şöyle bir yazıya eriştim. "Seçici kurul, 2011 Metin Altıok şiir ödülü’nün, “Türk şiirinde belli bir damarın derinleşmesine katkıda bulunması, insana olan derin kazısını bu kitapta daha da derinleştiren yaklaşımı ile bireyin karmaşası konusunda ulaşılan en uç noktaları göstermesi” nedeniyle Birhan Kesin’e verilmesini kararlaştırdı." Telefonum çaldı. Kahve molam bitti. İşe dönmeliyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder