22 Mart 2011 Salı

Kardeşten Gece Yarısı Mesaj Gelince...

2011 Metin Altıok Şiir Ödülü'nün  Birhan Keskin'e verildiğini öğrenince, çok sevinim. Saatin farkına varamadım. Sanal dünyada biraz fazla gezindim. Az önce telefonumun  sesiyle irkildim. Gece yarısını çoktan geçmişti. Bu saatte kim mesaj göndermiş olabilirdi?  Aldım telefonumu elime. Baktım ki o ne? Benim öğremen kardeş! Eyvah! dedim Eyvah! Gece yarılarına kadar oturduğumu gördü de bana bir uyarı mesajı mı attı gene? Korkarak açtım mesajı. Yazdığı mesaj aynen şöyle: “Ablam… Kaçsak mı yarın bir yerlere? O kadar bunaldım ki. Anlarsın ya elele…” Hoppala! Neyse…  Rahatladım. Bir uyarı mesajı değilmiş. Benim kardeş bana kaçmayı teklif etmiş. Tamam. Hep ben kaçalım diyecek değilim ya… Bu kez kardeşte sıra işte… Cevap yazdım telefon mesajı olarak değil de bir maille:  “Bir tanem. Anladım. Başım sızlıyor, yüreğim sersem diyorsun. İyi de yanlış kişiye kaçmayı teklif ediyorsun. Bilirsin ben Lale devri çocuğuyum. Zamanım çoktan geçti." desem eğer,  sen  duramaz şöyle bir soru sorarsın bana hemen… “Aşk şarabından en son hangi şanslı içti?” Ben ne bileyim canımın içi, ben ne bileyim? Ablalar kardeşlerin her sorusunun cevabını bilecek değil ya, cevabı bilmiyorum işte! Fıstığım... Kendine yük haline gelince, koru kendini asıl kendinden. Kekik bile kendince kokarken; bir tortu kalmıştır geriye, ben bildiğin o senden. Sen de saygılı ol kendine, çık yola sabah erkenden. Ya hiçbir yerde görünme, ya da geç aynı anda üç yerden. Unutma, sen sen ol, kalbinin böcüüğünü öldürme sakın e mi? İnan ki ben çok seviyorum seni. Üç değil, beş değil, sekiz taneAma yatık sekiz anladın değil mi beni? Yarın sabah  kaçmam mümkün değil ne yazık ki...  Verilmiş sözlerim var anlarsın ya önceden. Dur bir güzellik yapayım sana. Sanki kaçmışız da bir yerlerde geziyormuş gibi,  ikimizin resmini  photoshop'la çıkartayım yan yana ne dersin? Şimdilik yetin bu fotoğrafla istersen. İşim bitince bir mesaj atarım sana. Son vaziyetini yazarsın sen de bana. "Durumum feci, al beni!" diyorsan hala… Dayanamam gelirim. Biliriz yan yana sokulmak bu dünyadaki yoksulluğumuzdan. Kimine dünya gerek, dünyaya kazık gerek, çakmak gerek! Biz dünyada cevize sığdık nasılsa gideceğiz diye buradan.   Du bakalım...  Yarın ola... Hayrola... Bir kırık kalpler kulübü kurarız gene,  dünyanın anasını ağlatırız  şiirlerle...  Sen  sakın merak etme! Sevgilerimle. Ablan."

NOT: Nazım Hikmet-Metin Altıok-Atilla Atalay-Birhan Keskin dize ve cümlelerinden alıntılarla yazılmıştır.  

1 yorum:

  1. Bir mesaj nasılda güzel bir yazıyı tetiklemiş böyle...

    YanıtlaSil