2 Kasım 2015 Pazartesi

Yolculuk...


“Ben demiyorum ki, insan hiç karanlığa, umutsuzluğa düşmez. Düşmez olur mu? Ama insanlığın mayası aydınlık ve umuttur. İnsanlığın mayasında güzel, aydınlık, pırıl pırıl, umut, gelecek türküleri söyleyen düş dünyaları kurmak var.”
Yaşar Kemal
İş icabı Kayseri yolcusuyum. Kayseri'ye ilk kez gideceğim.  Buram buram Anadolu kokan iki kitabı yanıma aldım. Kararlıyım. Bu kez Yaşar Kemal'le yarenlik edeceğim.  Memleketimin  daha önce gitmediğim, görmediğim, koklamadığım, lezzetlerini bildiğim ama yerinde tatmadığım bir şehrine  gidiyorum ya... Nasıl heyecanlıyım anlatamam.  Yüreğim pırpırlanıyor.  İçim içime sığmıyor.  Hey!.. Çok iyi biliyorum.  Az sonra Anka kuşunun kanadına atladığımı sanıp, gene düşler diyarlarında gezineceğim.

Her yolculuk bir büyüdür aslında... Her yol, insanın kendi içine yolculuktur. Bakalım neler keşfedeceğim?

20 yorum:

  1. Konya ziyaretinizden sonra Kayseri yolculuğu.....
    Orta Anadolu şehirlerine hoş geldiniz, sefalar getirdiniz sevgili Hayal Kahvem.....
    Doğma, büyüme ve eğitim süreçleri dahil deniz kenarı şehirlerde yaşadıktan sonra 1984 yılından beri Yozgat, Konya, Eskişehir derken şimdi Ankara'lıyım. Kırıkkale, Kayseri, Çorum, Sivas, Nevşehir, Kırşehir ve bir çok ilçeleri de gezip görmüşlüğüm var.....
    Demem şu ki, orta Anadolu tarihi ve kültüründe ağırbaşlılık, vakar, biraz hüzün, dostluk vardır....
    Ve de lezzetli hamur işleri....
    Bazen gamı, kederi, hüzünü savurup dağıtan deniz rüzgarlarını özlesem de ben orta Anadolu kültürünü çok seviyorum.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel anlatmışsın Hayalcinin Arkadaşı. Ve ne şanslısın. Sivas ve Kırşehir'i görmedim mesela. Niyetine girdim. Sıradalar inşallah:)

      Tepeden tırnağa, baştan aşağıya, Anadolumun her bölgesini, her bölgesinin kendine has özelliklerini çok seviyorum.

      Sil
  2. Kayseriye git. Çok düzenli ve güzeldir.
    Genci biraz azdır. Çarşıya git. Sucuk pastırma kokuları al. Sakın almadan dönme:)
    Erciyese git oranın havasını al. Suyundan iç.
    Teleferiğede bin:)
    Hava biraz soguk olabilir kışlık al yanına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erciyes'e uzaktan baktım bu sefer Le yan. Uzaktan büyüleciydi. Du bakalım. Kışa kayağa giderim belki:)

      Sil
    2. Kışın kaymak icin pistte kuruyorlar yaşadın:) sucuk ekmek ye birde sıcacık
      Talasa çıkarsan Kayserinin manzarasınıda izlersin

      Sil
    3. Evet, Erciyes'de kayak yapmak müthiş olurdu. Keşke gidebilsem:)
      Talas'a gittim Le Yan. Eski evleri restore ediyorlar. Taş evler... Çok güzeldi.
      Taaa kiliseye kadar tırmandım:)

      Sil
  3. Giriş paragrafı bugünün anlam ve ehemniyetine cuk oturuyor.
    Teşekkürler ve sevgiler,
    Delal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl yani? Delal? Hangi Delal? İnanmıyorum! Bloğun var mıydı:)
      Yoksa Delal'leri mi karıştırdım:))

      Sil
  4. Bir de, eger okumadiysan, Yer Demir Gök Bakır, tam da bugunlerde okunacak bir diğer Yaşar Kemal kitabı.
    Tekrar sevgiler,
    D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa! Okumaz olur muyum? Evvel zaman içinde okudum hem de:)
      Bak... Başlıkta ne var?
      http://hayalkahvem.blogspot.com.tr/2012/07/bana-yer-demir-oldu-gok-bakr-gok-bakr.html

      Sil
  5. Büyük ustanın her eserini keyifle okuyanlardanım.. Hüyükteki Nar Ağacı muhteşemdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahiden şahane bir romanmış Emine. İncecik bir şaheser.

      Sil
  6. Güle güle hayalkahvem. Çok güzel bir şehire gidiyorsun, ben
    daha görmedim ama :) neler yaptın, neler gördün uzun uzun anlat ama
    dönünce..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Döndüm Buket. Hızlı çekim oldu biraz ve gezilecek çok yeri var ama... Kayseri'de hoş vakit geçirdim.
      Du bi... Yazarım belki:)

      Sil
  7. yolculuk bayılırııım. kayserili blogçu arkadaşlar var. gerekirse söle onlara sorarsın bişiler :)

    YanıtlaSil
  8. Kayserili benim anne tarafım. Ben de henüz hiç gitmedim. "her yolculuk bir büyüdür" demişsin ya. Çok güzel demişsin. Ben hala geçen seneki Güneydoğu Anadolu gezisinin büyüsünden çıkmadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erciyas büyüledi beni mesela Küçük Joe... Müthişti!

      Sil
  9. Kayseri, öğrenci iken pek çok kez niyetlenip gidemediğim şehir. Mezun oluncada sadece yakın iller geziliyor. Yaşar Kemal'le keyifli yolculuklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Acemi Blogger.
      Kayseri gidilecek, görülecek ve gidip görülünce hakkında yazılacak, anlatılacak illa ama...
      İstiyorum... Hayat koşuşturması izin verirse, yazarım belki:)

      Sil