10 Aralık 2020 Perşembe

Moriye de Fosforlum...



Kadın kaleminden çıkmış, kadın kahramanı olan 
bir kitap okumaya niyet ettim.
Suat Derviş'in Fosforlu Cevriye'sini okumaya giriştim. 
Dili, anlatımı nasıl lezzetli nasıl etkili anlatamam. 
Çok sevdim.
Bitirmeme az kaldı.  
Tam size anlatacaktım ki...
Acaba sinemaya uyarlanmış mı diye merak ettim.

İnanamadım gözlerime...
Türk sinemasında resmen Fosforlular, Cevriyeler geçidi var.
Kitabın konusuyla tüm bu filmlerin konusu aynı mı?
Bazıları Cevriye bazıları Cevriyem, bazıları Fosforlu... Niye?
Diye aklımdan geçiriyordum ki...
Şu inceleme yazısı beni benden aldı. 
Aklımdaki tüm soruları cevapladı.
Müthiş bir inceleme: LİNK
Teşekkür ederim. 




1 yorum:

  1. kitaplığımdaki mis gibi üç suat derviş kitabıyla bakıştık sayende, heveslendim, okuyayım ben de :)

    YanıtlaSil