26 Aralık 2020 Cumartesi

ve Ad ve Platon ve Anlam ve Muşmula


2021'in ilk günü sınavlarım başlıyor. Bugün Felsefe çalışmaya niyetlendim. 

Konu : Anlam Problemi: Platon.

Vay arkadaş! Platon'dan başlayacağım ve Wittgenstein'a doğru ilerleyeceğim, öyle mi?

Durdum bi. Yıkayıp bir kaseye koyduğum muşmulaya elim gitti. Tam mevsimi. Ağacını da meyvesini de çok severim. Bir tanesini elime aldım. Sanki ilk kez görüyormuş gibi hayretle bakakaldım. Kadim bir meyve sanki. Yeni nesil değil. Adeta dinozor zamanından kalmış  gibi. Peki yemek için çürümüşünün makbul olmasına ne demeli.  Muşmula.  Hüüp diye yedim.

Hiç dikkat ettiniz mi, içinden beş çekirdek çıkıyor.  Her defasında üşenmeyip  çekirdeklerini sayıyorum.

Gözüm masamda duran çalışma kağıdındaki şu soruya gitti:
"Ad" kavramı neyi ifade eder?"
Cevabı şöyleydi:
"Her genel ad, sahip olduğu güç sayesinde belirli nesnelere uygulanabilir ve adın gücü taşıdığı anlamdadır. Her ad, taşıdığı anlam, yani belirlenmiş bir bilgi sayesinde bir nesneye veya bir nesne öbeğine uygulanır. 
Örneğin "aslan" adı, taşıdığı anlam nedeniyle, kaplan özelliğini taşıyan nesenelere uygulanmaz. Adlar aynı zamanda, dileklerimizi ve niyetlerimizi bildirmek amacıyla da kullandığımız araçlardır. Her ad, belirli bir niyeti, yani anlamı dile getirir.

Platon diyor ki: "Her nesne için doğal olarak uygun ad" fizik bir ses veya bir sözcük değil, sözcüğün taşıdığı anlam veya düşüncedir."

Platon'a göre bir ad, işaret ettiği nesnenin düşüncesini nasıl dile getirir?
Aaa! Acaba muşmula, işaret ettiği nesnenin düşüncesini nasıl dile getirir?

Şimdi ben muşmulanın taşıdığı anlam ve düşünceye dalmayayım. 
Gugıllamayı kafama takmayayım.  
İlgimi dağıtmayayım. 
Derse başlamalıyım.

Yani, sarkastik yazılarıma burada nokta koymalıyım.
Platon affetsin beni:)


2 yorum:

  1. Oooo, bu güzelmiş bak.. Platon neyi affedecek ki, zaten girmişsin gireceğin kadar onun yoluna.. eh bize nasip olacaklara (düşeceklere), şimdiden bloğunun altında el açtım bekliyorum. :))) Bugünkü nasibim pek değerliydi. :) Kalpten teşekkürler <3

    YanıtlaSil