13 Şubat 2021 Cumartesi

Geometrik Güzelleme


Az önce gelen kargo paketini açınca içinden ne çıktı bilin bakalım? Muhtelif geometrik şekilli cetveller...

Bir önceki yazımda, geometri çalışmaya başlayacağımı  yazmıştım ya.  Buyur, geometrik şekiller çizmeyle çalışmaya başla,  diyor  arkadaşlarım.  Tatlı tatlı gülümsedim.

Son aylarda giriştiğim felsefe okumaları, arkadaşlarım tarafından ciddiye alınmıyor. Lakin ben cidden ciddiyim. Üstelik şanslı bir dönemdeyim. Sayısız metinler, kitaplar, videolar, podcastler, atölyeler, eğitimler  elimin altında.  Çok  ballıyım. 

O değil de, şimdi bu yazıyı nasıl bitireyim bilemedim.  Hımm...

1865-1939 yılları arasında yaşamış  olan İrlandalı şair Yeats,  Babillileri matematikte mükemmelliği yakalamaktan alıkoyan bir özellikleri olarak ilgisizliklerinden söz etmiş.

Parlak zekalarına rağmen   Babaillilerin bilgiye karşı duydukları umursamazlığa "Şafak" isimli şiirinde  şöyle  söylemiş:

Ukala Babil'den bir bronşun iğnesi ile 
Bir şehri ölçen kraliçeye
Ya da yörüngelerindeki gezegenleri,
Ay doğunca soluklaşan yıldızları
Levhalarını çıkarıp hesap yapanları
Gören solgun adama
Yukarıdan bakan şafak gibi
Cahil olurdum... 

O değil de, az önce yatağın üstündeki kitaplar dikkatimi çekti. Yanlış mı görüyorum diye tekrar baktım. Spinoza'nın Etika'sının üstünde ne yazıyor? O ne? Geometrico mu? Hahha! Geometrik Düzene Göre Kanıtlanmış ve Beş Bölüme Ayrılmış Olan Etika öyle mi? İşte buyrunuz. Gene geometri çıktı karşıma,  ben ne yapayım yani:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder