23 Şubat 2021 Salı

Ukuleleden Gitara Zıplama


Bilenler bilecektir. Müziğe yeteneğim yok. Hatta... Nasıl denir? Müzik kulağım hiiiiç yok. 

Ayrıca... Nota körlüğüm var. Nota gördüğüm zaman beynim kilitleniyor. Çok denedim. Nota öğrenebilmem mümkün değil. Ne gam! Merakım feci. Hevesim çokun ötesinde çook:)

İlla nota bilmem şart mı? Sonunda baş edebileceğim, dört telli, küçücük, sevimli bir müzik aleti buldum. Ukulele. Bir Havai çalgısı.  Daha ne olsun. Tam bana göre.

Yaklaşık  iki yıldır kendi kendime ukulele çalışıyorum. Müzik öğretmeni  Can Kahramansoy, Etkili Müzik Eğitimi adıyla youtube'da videolar hazırlamış. Sakin, ürkütmeden, tatlı tatlı ukulele öğretiyor. Sayesinde epeyce ilerlettim.

Can hoca, şimdi gitar öğretmeye başladı. Aaa! Acaba becerebilir miyim, diye denedim. Size bir şey söyleyeyim mi, ukulelede öğrendiklerim işime yaradı. Tecrübeliyim ya, gitar çalmamı çok kolaylaştırdı. Nasıl ritim atıyorum anlatamam.  Şaşırdım kaldım. Güvenim geldi bu durumda. 3. videoyu bitirdim. 4. videoyu sabırsızlıkla beklemekteyim. 

Hey! Binlerce kasırga aşkına! İnanamıyoruuumm... Gitar çalmayı becereceğim:)

Ukulele, havai dilinde zıplayan pire demekmiş. Ukulele pire gibi  beni gitara  zıplatoyor ya, çok sevinçliyim. Can Kahramansoy'a milyon  kamyon dolusu teşekkür ederim. 




3 yorum:

  1. Ukulele almak istiyorum kaç zamandır :) Ben de gitardan oraya geçebilirim. Hem daha sevimli :)) Youtube'ta her türlü eğitici video mevcut, bunu çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  2. İlk 2 paragrafta yazdıklarını okurken "Aaa benden bahsediyor!" dedim kendi kendime :))) Ben de gitar çalmaya çalışıyorum ama ilerleyemiyorum, ilk günkü kadar berbat çalıyorum. Şarkı söyleme kısmından bahsetmek bile istemiyorum ama senin de dediğin gibi ne gam! Hevesim tam gaz devam :))))

    YanıtlaSil
  3. Bir şeyler çalma konusunda gerçekten ama gerçekten yeteneksizim. Allah'tan kızım bana çekmemiş :)
    Biz de kıza aldık Ukulele bakalım daha derslere başlamadı.
    Sizi de gönülden tebrik ederim. 😊

    YanıtlaSil