30 Temmuz 2024 Salı

Türkiye Adına Olimpiyatlara Katılan İlk Kadın Eskrimci- Nisanur Erbil


2023 doğumlu Nisanur Erbil'in adını yeni öğrendim. 

Oysa  2018 yılında Rusya'da Uluslararası Eskrim Federasyonu'nun düzenlediği 1.787 eskrim sporcusunun katıldığı Avrupa Yıldızlar ve Gençler Eskrim Şampiyonasında milli takımda yer almış ve bronz madalya kazanmış.  

2019 yılında İtalya'da düzenlenen Avrupa Yıldızlar ve Gençler Eskrim Şampiyosunda Yıldız Kadınlar Kılıç kategorisinde altın madalya kazanmış.

2021 yılında Avrupa Gençler Şampiyonas'nda gümüş madalya kazanmış
2021'de Türkiye'ye eskrimde ilk grand prix madalyası kazandırmış. 

Bu yıl Paris 2024 Olimpiyatları'na davet edilen  Nisanur Erbil, olimpiyatlarda eskrim alanında  Türkiye'yi temsil eden ilk kadın sporcumuz olmuş. 

Şahane di mi? Temsil etmesi bile yeter. Gurur duydum. İnanıyorum ki arkası gelecek, pek çok  kız Nisanur'u örnek alacak ve eskrime heves edecek.

Küreği bıraktım. Eskrime mi başlasam acaba? İşte buyrun ben bile heveslendim:)


Hayalperest biriyim. 
Elbette Kill Bill'in tüm kılıçlı sahnelerini defalarca seyrettim.


Hele beş vuruşta yürek patlatan tekniğini sular seller gibi bilirim:)) Resimlerin üstlerini tıklayıp, dilerseniz  teknikleri izleyiverin:)

O değil de, olimpiyatlardan buraya hangi ara geldim?? Ne biliyim:)))

2 yorum:

  1. Yıl 1991 ..
    Üniversiteye yeni başlamışım. Bahçeli'de ki yurdumda aynı odayı paylaşan 6 kızdan biriyim. Tanıştık
    ettik neyse. Sonra bir kız kılıcını çıkardı, ne olduğunu anlayamadık. Her gün o daracık oda da
    idman yaptı. Eskrim denen bir spordan haberim öyle olmuştu, malum
    küçük kasabamızdan gelince çok şey görüp öğrenmiştik Ankara'da.
    sonra o kız ne yaptı, ne etti bilmiyorum. Aslında çok gecikmiş işler gibi geliyor bunlar bana.
    o zamanlarda bile bu gibi sporlarla uğraşanlar varken bir yerlerde mi tıkanıyor bu millet bilmiyorum.
    çok sevindirici gelişmeler bunlar. hele kadınların başarısı gün geçtikçe artıyor ya!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çoğalsınlar Pelinpembesi... Memleketimizin kızları her alanda başarıdan başarıya koşsunlar... Senin üniversiteli de okulun kulüplerine girse keşke:)

      Sil