28 Temmuz 2024 Pazar

"Ne Bileyim Ben Senin CAMa Geldiğini, CAMdan Sevdiğini, Gülüverdiğini?"

 


İnanın hiç aklımda yoktu. Hayalini bile kurmamıştım. 

Yıllardan sonra bu yıl, neden bilmiyorum,  üniversite sınavına girdim. İki yıllık ön lisans programlardan Seramik ve Cam Tasarımı bölümü ilgimi çekti.  Sıralamam geçen seneki başarı sırasının çok üstündeydi. İlk tercih bu bölümü yazdım. Sisteme salladım:)

Dünya hali ya da insanlık hali, kazanamayabilirim, öyle di mi?

Lütfen halime gülmeyin. 

Sanki sonuçlar gelmiş,  Seramik ve Cam Tasarımı'nı kazanmışım gibi kitaplar sipariş ettim ve kitapların üçü elime geldi, iyi mi? 


Türkiye'nin Kültür Mirası 100 Cam, 
Cam Eserler Koleksiyonu, 
İstanbul'un 100 Cam Sanatçısı

Neden acaba seramikten çok cam ilgimi çekti?
Acaba bu bölümü kazanacak mıyım ki? 
Çalışıyorum, işim gücüm var,  devam zorunluluğu varsa, ne edicem,  peki?
Şeyy...
Camla ilgili mitolojik hikaye var mı?
Camla ilgili filmler var mı?
Konusu cam olan romanlar var mı?

Bir vakitler Şakir Öner Gülhan vardı. Acaba yaşıyor mu ki? 
Onun söylediği bir türkü vardı. 

"Kara kaşlı yar, söyle derdini
Ne bileyim ben senin, CAMa geldiğini, CAMdan sevdiğini, gülüverdiğini..."

Heyooo! Dayanamam ki... Şıkıdım şıkıdım oynarım. İyi ama cam tasarımından nasıl bu türküye geldim şimdi:))

Aşağıdaki  resmi tıklayıp türküyü dinleyin bari:)



6 yorum:

  1. Ama oldu mu yani ne güzel türküdür bu ve şimdi tüm dilime takılacak:)) teşekkürler türküye. Kazanırsınız umarım ve okuyup bitirirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeminle unutmuşum Mehtap:) Cam bir merak unsuru olarak hayatıma girdiğinden beri, hafızamdaki dama dair her şey ortaya dökülüyor:) Meraklı olmak hafızayı diri tutuyor sanırım:)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Kitaplar da türkü de çok iyi sahiden Buraneros:)

      Sil
  3. Eski şiirde divan/halk cam çok kullanılan bir kelime. Yine kadeh,şişe, ayna da öyle. Gaiba yanlış hatırlamıyorsam çabuk kırılması, narinliği yüzünden gönülüa/kalbi sembolize ediyor. "Yine zevrak-ı derûnum kırılıp kenâre düştü/ Dayanır mı şîşedir bu reh-i seng-sâre düştü"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enis, bu nasıl entellektüel birikim böyle:) Vay babasını:))

      Sil