10 Ağustos 2024 Cumartesi

Bir Kitaptan Diğerine Savrulmak

 



"Arzu, sana arzulamanın boşuna olduğunu öğretti, dedi bilge. 

Şimdi de pişmanlık, pişmanlık  duymanın fayda etmediğini söylüyor.

Sen, birer parçası olduğumuz Yanılgı;

Sen, kusursuzluğun içinde kendiliğinden biliçlenen kusurlu güzel; 

Sen ille de, ölümsüz olmayan Gazap... Sabret."

Doğu Öyküleri/ yazan-Maquerite Yourcenar /çeviri-Hür Yümer

Orhan Pamuk'un okuduğum romanlarını storytel'den dinlemeye devam ediyorum. 

Öte yandan Benim Adım Kırmızı Üzerine Yazılar'ı tüm ilgimle okuyorum. 

Doğu Öyküleri'ni bu kitaptan öğrendim. 

Bir kitabı okurken diğerine savrulmayı çok seviyorum.


2 yorum:

  1. Her ne kadar “başla-bitir” düşüncesinde olsam da, siz gibi birden fazla kitabı aynı anda okuyor buluyorum. Benim için tek dezavantajı ise yarım bırakmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali D. Son bir kaç aydır Orhan Pamuk'un kitaplarına yine yeni yeniden dönüş yaptım. Şimdi Benim Adım Kırmızı ve Kara Kitap üzerine yazılan yazıları okuyorum. Daha önce bir kısmını okumuşum. Şimdi mesela yabancılar ne yazmış acaba diye bodoslama yabancıların bu iki kitap hakkında yorumlarını okumaya başladım. Katman katman çözümlemişler. Müthiş.

      Arada vakit oldukça Kafamda Bir Tuhaflık'ı Storytel'den dinliyorum. Bitmesine az kaldı. Bu yaz Orhan Pamuk ve beni savurduğu kitaplarla geçecek görünüyor. Ve sanırım Tutunamayanlar'ara savrulacağım. Ve elbette sonra.... Marş marş Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Huzur'u olacak:) Du bakalım:)) Heyecanlı bir süreç. Kitaplarla yoldaş olmayı seviyorum:)

      Sil