22 Aralık 2009 Salı

"Kızmak" la İlgili Deneme Yazısı

O kadar kızgınım ki anlatamam! Resmen çıldırdım ya!.. Uzun hikaye... Ne olduğunu, maalesef şimdi açıklayamam! Sadece şunu söyleyebilirim. Bir şey rica etmiştim. "N'olur, şunu şöyle yapmasan," demiştim. Bırakın isteğimi yerine getirmeyi, bilakis tersnini yapmış iyi mi? Böyle durumlarda bazen insan pataklamak istemez mi o kişiyi? Ya da hırpalamak, ufalamak, ağzını burnunu dağıtmak sözgelimi... Ya da ne bileyim, Allah yarattı demeden, eşek sudan gelene kadar ayağının altında çiğnemek hani... Böyle durumlarda, suratını çarşamba pazarına çevirmek istermiş insan vallahi... Ben şimdi kızgınım ya.. Pastırmasını, pestilini , posasını ya da sucuğunu çıkarsam... Hoşaf etsem, kızılcık şerbeti içirsem veya pilakisini yapsam içim rahatlar mı ki? Yooo... Bence kuyruğunu tava sapına çevirmeliyim. Bu yetmez pöstekesini sermeliyim. Paçavrasını çıkarmalıyım paçavrasını. Kesin bozmalıyım o kendini beğenmiş façasını. O kadar yerden yere çalmak istiyorum ki aslında. Mostrasını bozmak, mariz atmak en iyisi galiba... Of ya.. Yok.. Yapamayacağım.. Kıyamam ki ben ona.. En iyisi sırtını kaşımalıyım, sırtını... En iyisi okşayı okşayıvermeliyim... Şööyle bir silkelemeliyim de tozunu almalıyım tozunuuuu... Kıyamam tabi.. Önce paçasını düzeltmeliyim... Sonra yuvasını yapmalıyım... Ahh! Sonunda unutmamalıyım.. Neyi mi? Neyi olacak? Şarkı söylerken ahenkli çıksın diye sesi.. Hatta cümle alem daha rahat duysun diye belki... Akordunu düzeltmeliyim... Akordunu tabi! Ama beni en rahatlatacak şeyi, şimdi buldum vallahi... Beş kardeş... Yanağında hissettirirsem beş kardeşin şefkatini, inanıyorum ki artık dinleyecektir beni.

4 yorum:

  1. Bıçkın Sabahat23 Aralık 2009 15:35

    Bu durumlarda iki şık vardır Vildan Hanımcığım.
    1) ya rahat olacaksındır Vildan Hanımcığım..
    2) ya da rahat olacaksındır Vildan Hanımcığım
    Çünkü Vildan hanımcığım;
    1) ya kesinkin sirke küpüne zarardır..
    2) ya da öfke ile kalkan zararla oturur Vildan Hanımcığım.
    * Aman bir de haksızlık varsa işin içinde..
    3)Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste sözü vardır ki.. en korkuncu budur Vildan hanımcığım.
    *Söz bilirsen söz söyle.. kelam sansınlar
    Bilmez isen suküt eyle.. adam sansınlar.
    Kızmayın bana Vildan Hanımcığım
    ne söz söylemeyi .. ne de süküt eylemeyi bilemedim bu hayatta.
    Sürçü lisan ettiysem affedin icabında.
    Saygı ve hayranlıkla

    YanıtlaSil
  2. O kadar haklısınız ki, ne diyeceğimi bilemedim..
    Çok öfkelenmiştim. Ne yapacağımı bilemedim. İçimi sizlere döktüm. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Şu durumda ayak altında pek dolanmamak gerekiyor:). Geçmiş olsun, şimdi iyisinizdir umarım...

    YanıtlaSil
  4. Hiç ayak altında dolanmayın...Hiççç! Kime çatarsam yandı yani... Sakınnn...Hımm..
    İnanamıyorum! Kaç kişi telefon etti biliyor musunuz kim kızdırdı seni diye?
    Bu yazı bir kurgu... Adı üstünde DENEME:)))
    Hoş kafamı kızdıran biri vardı yani yok değildi ama... Yazı tamamen "Kızmak" la ilgili bir DENEME yazısıydı:)O kadar! Yoksa bu kelimeleri hiç bilmem ki ben... Nerden bilecem? Hepsini buldum tabi ki sözlükten:)

    YanıtlaSil