5 Nisan 2011 Salı

"ne desem yalnış anlıyorsun.."


inanamıyorum.. ben nasıl atlamışım bu kitabını.. sen git kadıköy'ün sahaflarında günlerce bütün eski kitaplarını ara.. sonra.. taksim'deki kitap fuarında her standa kitaplarını tek tek sor.. yeni kitabından bihaber ol.. var mı böyle bir şey sorarım sana.. geçen hafta istanbul'daydım.. kitapçıda dolanıyordum.. çizgi romanlar bölümünde zagor'un son sayısına bakıyordum.. "askeri askort" zagor'un yeni macerasının adı.. naylonundan çıkardım.. şöyle sayfalarını dalgalandırdım.. heyy.. kadın var bu macerasında.. daha birinci sayfasında zogor'a tanıştırılıyor.. bayan quandy.. at kuyruklu, esmer, güzel bir kadın.. bayıldım.. hemen çizgi romanın  kapağını  kapattım.. böyle ayaküstü okuyamam.. evde törenle okuyacağım.. tamam.. sonra.. kitapçıdaki görevliye iş olsun diye metin üstündağ ve atilla atalay'ın kitaplarını sordum.. her seferinde yaparım kitapçıya gittiğimde.. belki bilmediğim bir kitaplarına denk gelirim diye.. anladın değil mi.. ümitsizce.. atilla atalay'ın kalbin böcüü ile mecnun kuleleri var sadece.. ikisini de okudum.. metin üstündağ'ın ise şiyir sevişgenleri.. nasıl yani.. şiyir sevişgenleri mi.. bakabilir miyim dedim.. görevli o küçücük kitabı elime verdi.. kitabın kapağındaki karikatürünü çok iyi biliyorum.. hayal kahvem'de kullandığımı çok iyi hatırlıyorum.. kitabı açtım.. sayfalarını hızla çevirdim.. bunlar metin üstündağ'ın karikatürleri..


allahım.. bu karikatürlerin bir kısmını çok iyi biliyorum.. ama bu kitabı satınaldığımı hiç hatırlamıyorum.. ben o şaşkınlıkla bir dalmışım bu cüce kitabın içindeki karikatürlere.. o sayfa senin.. bu sayfa benim.. bir ara var ya o kadar kocaman bir kahkaha attım ki anlatamam sana..  tutamıyorum kendimi.. kahkahalarla gülüyorum arka arkaya..  artık metin üstündağ'ın yeni kitabını buldum diye sevincimden mi.. yoksa karikatürlerdekilerin komik hallerinden mi bilmiyorum.. tamam.. etraftakiler baktılar bana.. hiç aldırmadım hiççç.. güldüm.. güldüm.. sonra kasaya doğru yürüdüm..  satın aldım.. başka ne yapabilirdim..


haftalık mizah dergisinde metin üstündağ'ın pazar sevişgenlerini hep okuruz öyle değil mi.. ama bunlar biraz değişik.. kitabın arkasında şöyle yazıyor: "Okumamış yazmamış, mürekkep yalamamış, kitap emmiş, film yemiş, müzik içmiş kişiler. Amma velakin mevzu aşk, seks, ilişki olunca pek de bir şey değişmiyor gibi. Alın, bakın, okuyun, bir de siz tecrübe edin bakalım hakkaten öyle mi." arka sayfayı metin üstündağ yazmamış sanki.. cümle başı büyük harf ile başlamış.. cümle sonu tek nokta ile bitmiş.. hayret edilecek şey.. hiç metin üstündağ tarzı değil.. neden bilmem ki..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder