21 Nisan 2011 Perşembe

Kahve Molası - Bir Rüya



Rüyamda, rüyam bir rüya değil bir aynaymış meğer. Aynaya bakar gibi bakıyormuşum rüyama. Dolayısıyla benim rüya görmem yahut rüyanın içinde olmam mümkün değilmiş. Çünkü zaten ona dışarıdan bakıyormuşum. Ayna olduğu halde orada gördüğüm kendi suretim değil, birtakım uçsuz, hiçbir yere bağlanmayan, kopuk, dağınık, üstelik hareket  halinde olan sahipsiz hikâyelermiş. Benim o hikayedeki ben ile ben olmayanı bulup ayırt etmem, böylelikle kendime görünmem gerekiyormuş; harflerin olmadığı, yazının bulunmadığı bir âlemde bunu yapmanın olanaksız olduğunu, nasıl işlediğini bilmediğim bir kapana kıstırıldığımı, ama bir yerlerde mutlaka bir çıkış kapısı bulunması gerektiğini düşünerek sakinleşmeye, sağduyulu davranmaya çalışıyormuşum.

Uyku ile uyanıklık arasındaki-bana yüzyılmış gibi gelen- o birkaç saniyede tutulduğum görüntü bonbardımanı dinip gözlerimi açtığımda, gerçekten nerede ve kim olduğumu bilmediğimi hissettim. Bunun bir bilgiden çok çabuk geçiştirilmesi gereken bir his olduğu bilinciyle yitirdiğim bir şeyi bir an önce bulmak istercesine yataktan kalktım. Ayaklarımın altında yer karolarının serinliğini hissetmek beni kendi varlığıma inandırdı. 
Sonra oturup bunu yazdım. Bundan sonrası sizin rüyanızdır artık, dilediğiniz gibi kendiniz çoğaltabilir, yeniden yazabilir, aynalayabilirsiniz onu. Ben size ancak buraya kadar eşlik edebilirim.

Murathan Mungan

2 yorum:

  1. Mahmure'nin rüyası22 Nisan 2011 10:46

    Ne biçimbir şey bu rüya. Olayları ne cok eğip büküyor.
    Gündüz ne düşündüysen gece onları tek tek görüyorum..sabahta hatırlıyorum iyimi.
    Yani günü iki kere yaşamış olmuyormuyum bu durumda.
    gerçek yaşadıklarım ve düşündüklerim 24 saatin içinde 16 saati tutuyorsa..
    rüyamda görüğüm aynı şeyler hatta fazlası ile 8 saatin içinde olup bitiyor. hem de 5er dk.lık sürelerle iyimi. Bir de ilaveli ve abuk ki sorma. Kimi kan kusturan..kimi şeytan azapta gerek..kimi dam üstünde saksağan..kimi yandım alamadım..kimi sevdim varamadım..türünde şeyler. Hiçmi mutlu rüya görmez insan. Bari rüyamda piyangodan büyük ikramiye çıksaydı. Ama inan peşime mafya takılırdı onda da.
    Murathan munganın ilgisini çekermi bilmem ama madem ben onun yazısını okudum..o da benim anlattıklarımı okusun Hayal kahveme uğradığında.
    Hah. lafımı da böyle derim işte. Oh.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Mahmure,
    Madem bu kadar muhteliflikte rüyalarla dolu geceleriniz...
    Keşke bu rüyalarınızı bloğunuza yazabilseniz:)) Ben nasıl hevesle okurum bir bilseniz:))

    YanıtlaSil