24 Temmuz 2019 Çarşamba

Akademisyenlerin Takibindeyim- Doç. Dr. Emrah Safa Gürkan


Son zamanlarda, Doç. Dr. Emrah Safa Gürkan'ın youtube'daki Olmaz Öyle Saçma Tarih adlı videolarını keyifle takip ediyorum. Dayanamadım. İki kitabını aldım.  Bakar mısınız?Osmanlı'da casuslar ve korsanlar... Hiç aklınıza gelir miydi? Çok cezbedici, tarihe ilgi kışkırtıcı harika konular, değil mi? Ne yalan söyleyeyim, ben bayıldım... Bayıldım. Ah! Vakit bulsam... Kitapları hakkında  iki satır  bir şeyler karalasam keşke... Keşke! 


NOT- Podcasti atlamayayım:)




6 yorum:

  1. ne güzel böyle tarih kitaplarına bayılıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Uzmanamator, Tarih'i sıkıcı olmaktan çıkaran hocalara hürmetim büyük:)

      Sil
  2. Ben de geçenlerde Ayşe Böhürlerin programı Türk kahvesinde dinlemistim bu yazarı. Sıradaki projesi osmanlı esirleri imiş, bu konuda piyasada yeterince araştırma olmadığı için yazıyormuş diğer kitapları gibi. Bence de herkesin aynı konuda ayni şeyleri yazmanındansa üzerinde daha az araştırma yapılmış alanlarda çalışılması daha güzel. Tabi Daha önce geniş çaplı çalışma yapılmamış bazı alanların zorluğu da kaynaklara dönüp uzun süre konuyu incelemek gerek. Portekiz, ispanya, kuzey afrika, italya vs.... osmanlı korsanlarının sıklıkla bulunduğu akdeniz ülkelerinin devlet kayıtlarını incelemek gerekir. Hatta o dönemlerde yaşayıp seyahat etmiş cervantes gibi yazarların romanları bile kurgu alanında kaynak alniabilir. Geniş çaplı bir alan. Turk kahvesinde yazarı dinlediğimde kitaplarına ulaşmak istedim ama maalesef bulamadım. Belki bir kac sene sonra e kitap versyonu çıkarsa okurum ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Videoları seyretmeni öneririm. Osmanlı'da esirler konusu da çok ilginçmiş. İlgimi çeker doğrusu.
      Sevindim:) Teşekkür ederim.

      Sil
  3. İsmail Gezgin'i kitaplarından tanırım. Emrah Safa Gürkan'ı bilmiyordum. Bu yazıyla bir göz atma ihtiyacı hasıl oldu bende :)
    Maratonda başarılar... Yürüyüş yapıyorum ancak koşamıyorum, koşanları takdir ediyorum:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilo'nun Şarkısı, İsmail Gezgin'i bu yazının içinden alıp ayırdım. O yazının altına kitapları hakkında yorum yazarsan çok sevinirim:)

      Son zamanlarda kurgu kitaplardan çok akademisyenlerin araştırma kitapları ve anlattıkları çok daha fazla ilgimi çekiyor. Gördüğüm kadarıyla onlar da, kitaplarını ders kitabı gibi ağır dille değil, daha anlaşılır, esprili, akıcı, heyecan uyandırıcı tarzda yazmaya başlamışlar. Şahane değil mi? Ne yalan söyleyim, takiplerindeyim:)

      Sil