2 Temmuz 2009 Perşembe

Karikatür Biraz da Şiir Demektir...

Eflatun Nuri Çizgileriyle Ferruh Doğan

Cemal Süreyya'nın bir sözüdür. Yüzü İstanbul'a en çok benzeyen sanatçının ünlü karikatüristimiz Ferruh Doğan olduğunu söyler. Bu sebeple olsa gerek, Sunay Akın bir yazısında, İstanbul'da tarihi yarımadanın silüetini her gördüğünde, Ferruh Doğan'ın karikatürleri kadar güzel olan yüzünü anımsadığını yazar. 1990 yılının Haziran ayında kaybettiğimiz karikatüristimiz kendinden, insanlardan, yurdundan, dünyamızdan umutlu olduğu için çizer olduğunu, çünkü mizahın umut anlamına geldiğini söylemiştir. En sade çizgi ustası Cemal Nadir'dir denir. Ferruh Doğan'ın ondaki bu sadeliği daha da sadeliğe indirdiği söylenir. "Az çizgiyle çok söz söyleme ustası"... "Sözü ve çizgiyi tutumlu kullanan insan" Ferruh Doğan'ın kendi sözleri karikatür ile şiirin paralelliğini gözler önüne serer... ‘‘Karikatürcü dostum kadar edebiyatçı dostum vardır. Ben en çok Türk şiirinden esinlendim... Türk şiirinin ustalarıyla beraber olmak, onlarla birlikte fikir üretmek çabalarının benim karikatürümde etkisi oldu. Ben biraz da karikatürü şiire benzetiyorum."

Ferruh Doğan'ın Çizgileriyle Orhan Veli Kanık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder