30 Nisan 2010 Cuma

Depardieu Mu, Cyrano Mu Andı Beni Ne?

Bak şimdi ne anlatacağım sana! Durup dururken, aniden... Aklıma ne geldi biliyor musun birden? Cyrano de Bergerac... Doğrusu zorlandım ismini yazarken... Tamam itiraf ediyorum, doğru mu yazdım diye baktım sanal ansiklopediden... Yazılışında zorlandım ya okunuşunu kolay söylemem hiç mümkün değil. Zaten telaffuz konusunda özürlü birisiyimdir. Anlatacağım kişi ise, burnunun büyüklüğü, kılıcının gücü ama asıl önemlisi etkili konuşması ve büyülü yazılarıyla şöhretli birisi. Dedim ya Cyrano de Bergerac... Cyrano, kuzeni Roxane'ye aşık olan Christian'ın hem aşk mektuplarını yazar hem de buluştuklarında konuşmalarının suflörlüğünü yapar.

Ünlü Fransız oyun yazarı Edmond Rostand'ın, 1619-1655 yılları arasında yaşamış Fransız oyun yazarı ve silahşör Cyrano de Bergerac'ın gerçek hayat öyküsünden esinlenerek, 1897 de yazdığı bir oyundur. Benim seyrettiğim ise bir filmdi. Başrollerinde Gerard Depardieu vardı ve aktör bu filmiyle yüreğimin zirvesine yükselmişti. Sahi şimdi nerelerde bu aktör? Bu filmde mektupları yazan ve Christian yerine konuşan Cyrano'dur. Ama bilmez Roxanne... Christian yazıyor ve konuşuyor zanneder. Roxanne'nin aşık olduğu aslında Christian değil, yazılan mektuplar ve dinlediği aşk sözleridir. Gerard Depardieu bu filmdeki başarısıyla 1990 da Oscar'a aday olmuş. Cannes film festivalinde en iyi aktör ödülünü almış. Aktörün Asterix ve Green Card adlı filmlerini hatırladım şimdi de... Merak ettim doğrusu, durup dururken nerden bunlar aklıma geldi birden? Gecenin bu saatinde Depardieu mü yoksa Cyrano mu andı beni ne?

8 yorum:

  1. Mahmurenin falı30 Nisan 2010 03:07

    Allah hayırlara getirsin. Töbe töbe.
    Gecenin bu saatinde.
    Bunlar hayattalar mı yoksa iyi saatte olsunlara kavuştularmı.
    Galiba bir mesajları var. Hemen oku üfle.
    İyiye delalet bu. Galiba bir teklif alacaksın.
    Editörlük yönetmenlik mi desem ama bak şuraya yazıyorum. Hayatının çılgın bir girişimi olacak bu. İhtiyarlığında torunlarına anlatacağın rengarenk bir anı olacak.
    Bekle gör.

    YanıtlaSil
  2. Mahmure siz sabah sabah gene beni ne kadar güldürdünüz:) Bir arkadaşımın yazısına ne kadar benziyor yazı stiliniz:)) Keşke birbirinizi tanıyabilseydiniz!
    Bu rüya değil Mahmureciğim rüya değil. Öyle elim gitti de Depardieu-Cyrano yazısı yazdım. Şimdi hiç gündemde olmayan biri aklıma gelince şaşırdım sadece diyeceğim ama bu yazı eski bir yazımdı Mahmurecim yaa...Daha önce nasıl okumadınız ki şaştım:))
    Ama eğer böyle rüya tabir etme yeteneğiniz varsa hele bir de böyle şahane yorumlar yapıyorsanız, bana mail adresinizi yazsanız ve size rüyalarımı anlatsam ve bir zahmet yorumlasanız:)) Çok tatlısınız:))

    YanıtlaSil
  3. Ne yazık ki mail adresimi veremiyorum buradan.
    bütün Türkiye görür sonra. Ama sizin ruyalarınızı masal gibi buradan okusak ne hoş olurdu. Bunu ısrarla rica ediyorum. Lütfen
    Bu arada telefon numaramı verebilirim bakın.
    En kısa zamanda haberleşmek dileği ile.
    0DXXXII DCXCDLXI

    YanıtlaSil
  4. Evet, sahiden nefis bir hava.. Güzel bir bahar günü.. Hatta yaza giriş bile diyebiliriz.. Güneş gülümsüyor tepemizden:)
    Sizin de aynı hislerde olduğunuzu öğrenmek sevindirdi beni Profösör. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Ben rüyalarımı anlatıyorum aslında mahmurecim.. Bakın bir eski yazımı aktarayım bari Hayal kahvem'e:))Siz nasıl yorumlayacaksınız görelim:)

    YanıtlaSil
  6. Depardieu çok başarılı bir oyuncu gerçekten de. Şu sıralar Alexandre Dumas ile ilgili bir filmde L'autre Dumas / Diğer Duma" isimli filmde başrolü oynuyor. Yakında yeni bir Asterix filmi için kamera karşısına geçecekmiş ayrıca.

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir bilgilendirme olmuş Mit. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil