1 Haziran 2009 Pazartesi

Şarkı Sözleriyle Bir Deneme Yazısı

Dinlemelisin beni, akıl vermelisin...Neler yaptım kendime, lütfen beni bir yol dinler misin?Kırılmamak adına, içimde kaleler inşaa ettim. Daha sağlam olsun diye, harcına gözyaşı döktüm. Of! Şimdi yarattığım zindanlarda ışıksızım. Kaçtım ve kendime saklandım. Her küstüğümde, vakitsiz uykularda,vazgeçtim aynalardan. İnsan kendine rağmen yaşamayı bilmeli bazen… Benmişim… Kendimden bir korkak yaratmışım. Kendimi korurken, en çok ben ürkütmüşüm. Benmişim... Kendini savunurken en çok hançerleyen. Kim demiş aşıklar hep mutlu olurlar diye? Hesapsız seveceksin, canın ağzına gelse de. Vururken yalnızlık yüzüne, sen pay edersin gönlünü onlarca hüzüne… Benmişim! Evet, haklısın…Kendimden bir korkak yaratmışım! Benmişim! Doğru…Kendini savunurken en çok hançerleyen. Bir meçhul olmuşum failim ben. Peki ama sence, beni bana küstüren, beni bana kırdıran, kalpsizin hiç suçu yok mu?

Bak şimdi… Sanki bir yok birde varmış. Bu bir masal gibi… Ama anla beni, ben onu arayamam… Keşke yanımda olsaydı, biliyorum kolay olurdu o zaman. Keşke ben sussam, o anlatsaydı, yorulunca uyusaydı. Kolay mı sanıyorsun? Kolaysa sen de benim gibi yan o zaman! Yağmurum ol üstüme, ben böyle yaşayamam… Halimi görüyorsun, bir şeyler yap o zaman…Sebebim var biliyorsun, ben onu arayamam.

Peki, söyler misin, ne yapayım, nereye gideyim? Anlatmıştım sana... İki yol var demiştim. Hangisini seçeyim? Biliyorum, hepsinin sonu aynı…Birinin eksiği birinin fazlası. Off! Birden bire boşalan yolların ortasındayım. Hedefler hep çok çok kolay olmuştu. Nereye, nereye gideyim? Kafam çok karışık. Bilemiyorum ki!

Şunu çok iyi anladım ama…Kim olursan ol ne istersen yap, herkes bu dünyada tek başınadır. Annen kolunda,baban yolunda,kardeş yanında belki ama, gene de tek başına.. Tek başınayız, hep tek başına…Sözler altında,gözler altında, yaşam kavganda…Nefes alırken nefes verirken, gülüp ağlarken hep tek başınayız!

Bu nedenlerle, tepedeki çimenlikte, yalınayak dolaşarak, yemyeşille masmavinin,ortasında uzanarak, hayaller kurarak, rüzgara savurarak, vazgeçmek birdenbire, herşeyden vazgeçmek istiyorum. Tepedeki çimenlikten, seyreylemek istiyorum şu alemi… Hani küçülmüş ufacık olmuş, insanların alemini… Bir buluta tutunup,bir kuşun kanadına takılmak, vazgeçmek birdenbire, herşeyden vazgeçmek istiyorum! Sadece gökyüzü, sadece deniz, sadece sevgi…Hepsi bu! Haksız mıyım, söyle şimdi?

1- Nev - Benmişim
2- Yüksek Sadakat – Ben Seni Arayamam
3- Mavi Sakal- İki Yol
4- Erkin Koray – Tek Başımıza
5- Bulutsuzluk Özlemi – Tepedeki Çimenlik

Açıklama: Şarkı sözlerine biraz kelime ekleyerek bir deneme yazı yazmaya çalıştım. Umarım olmuştur. Bu denemeleri çok deneyeceğim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder