30 Mayıs 2009 Cumartesi

Kağıttan Dünyaların Keşfi-1.Kocaeli Kitap Fuarı

Doğma büyüme İzmit'li olunca, şehrimde olan her türlü güzellik kanatlandırıp uçuruyor adeta beni. Bugün İzmit'teki İnterteks Fuar Merkezi'nde, 1. Kocaeli Kitap Fuarı açılışı vardı. "Sizleri hayal dünyasına taşıyacak kağıttan gemiler, körfez kıyılarına demirliyor. 30 Mayıs - 07 Haziran 2009 tarihleri arasında Kocaeli 1. Kitap fuarının ilki kapılarını açıyor. Her yıl düzenlenmesi planlanan fuarın bu sene seçkin yazarların ve yüze yakın yayınevinin katılımıyla hayata gözlerini açıyor." diye yazmışlar tanıtım broşürlerine. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin girişimi ile "Kağıtttan Dünyaların Keşfi" sloganıyla yola çıkmışlar. Ben de bugün kısa bir süre bu kağıttan gemide gönüllü yolcu oldum.

Fuara girer girmez danışma masasına uğradım ve programı aldım. Katılımcı firmalara baktım. Konferans salonu programları, günlere ve saatlere göre ayarlanmış. Mesela,ben gelmeden önce, sabah Prof.Dr.İlber Ortaylı'nın bir konferansı varmış. Bu sabah İstanbul'da olduğum için kaçırdım. Bu programını inceleyip, illa ki kendime uygun bir kaç konferansa katılacağım. Ne kadar hafta içi çalışıyor olsam da, İzmit'te yapılmakta olan ve ayağımıza kadar gelen bu fırsatları değerlendirmemiz gerekiyor.

Ayrıca katılımcıların fazla olması, bu işleri düzenleyen birimlere cesaret verecektir. Sonra beklentilerimizi, daha kimleri şehrimizde görmek istediğimiz de anlatmalıyız ki bir sonra yapılacak fuar bizim isteklerimiz doğrultusunda yapılsın öyle değil mi? Sahiplenmeliyiz şehrimizde yapılan güzellikleri...Bakmayın benim çektiğim fotoğraflara... İlk gün olmasına rağmen oldukça kalabalıktı.

Burası 8000m2 lik bir fuar alanı. Her katılımcı kuruma, stand yeri gibi alt yapı hizmetlerini Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tamamen ücretsiz olarak sağlamış. Bu kültür hizmeti için Başkanı kutlamak lazım. Şimdi bu kağıttan dünyaları keşfetmenin zamanı... Bu keşif yolculuğuna ben katılacağım... Umarım tüm İzmit'liler ve çevre illerdeki kitap severler de ilgi gösterirler. Şehrimiz ve kitap severler için bulunmaz bir fırsat bu!

2 yorum:

  1. Vildan Hanım,
    Oğlumla eşim ilk gün katıldılar fuara. İlber ORTAYLI'nın söyleşisine katılıp kitap da imzalatmışlar oğluşumun adına. Ben de ancak pazar gün gidebildim. İzmit'te kitapçı bulamamaktan yakınan biri olarak ilk kitap fuarına denk gelmek benim için ayrı bir sürpriz oldu. Yalnız pazar gün tatil olmasına rağmen çok sönüktü. Fuar ayrıca çok kısırdı. Ben kitapları yayınevlerine takip ederek okuyorum. Benim kitaplarını aldığım kitapevlerinden sadece 4 tanesi vardı. Bir de yeni bir kitapeviyle tanıştım. Kalan kitapevleri benim için fazla "popüler"di:)))

    YanıtlaSil
  2. Neslin, ilk kez bizim şehirde böyle bir organizasyon oluyor ya gözüm hep güzellikleri görmek istiyor. Yoksa eleştirilecek çok şey var tabi. Hatta girişte solda düşüncelerinizi yazacağınız bir masa var. Hemen doldurdum. Ayrıca halkla ilişkiler müdürü ile görüştüm. Programı almıştım ilk gittiğimde. Sonra dün bir baktım Aslı Erdoğan'ın söyleşisi var salı günü. Programda yok ama. Ben de tam Aslı Erdoğan kitaplarını karıştırıyordum ki tam denk geldi bana. Sordum bu nasıl iş diye. Program basıldıktan sonra katılmaya karar veren yazarlar olmuş.İnternetten takip edecekmişiz. Zor tabi. Benim için sorun değil de, herkes kullanmıyor ki internet. Neyse bu iş yıllandıkça güzelleşir. Pes etmek yok! Her gün mutlaka uğruyorum ben, sizi bilmem.. Kitap görmek ve koklamak şifadır!
    Böyle işte bizde işler:)

    YanıtlaSil