15 Kasım 2009 Pazar

"İP"li Deyimlerle Bir Deneme

Hani Yüksek Sadakat’in en güzel şarkılarından biri “ Aklımın iplerini saldım, Giderken ardından baktım” der ya, bu sözler tam beni yansıtıyor. Ben nedense aklımın iplerini tutmayı beceremiyorum. İpe sapa gelmez her konuya bodoslama dalıyorum. Sonra ipin ucunu kaçırıp, ipiyle kuyuya inilmeyecek insanlarla arkadaş oluyorum. Herkese güveniyorum, öyle saf bir tarafım var. Ne zaman ki güvendiğim insanın ipliği pazara çıkıyor, ancak o zaman işte ipleri koparıyorum. Oysa bilen biri biraz ip ucu verse, ipten kazıktan kurtulmuş insanlarla arkadaş olur muyum? Aslında tüm bu yaşadığım olumsuz tecrübelerle, akıllanacağım günleri nasıl iple çekiyorum!.. Doğrusu, bilerek yapmıyorum ki... Bilsem böyle ipimi sürer miyim, dert açar mıyım hiç başıma? İster miyim hiç ortada kalmak ipipullah sivri külah! Kim ister ki! Allah Saklaya!

NOT: Türkçe Deyimler Sözlüğünden, bir ara İP'li deyimlerle bir deneme yazayım demiştim. İşte bu hayali bir yazıyı yazmayı denemiştim.

5 yorum:

  1. Askolsun vildancığım. Sinemaya gideriz diye boş bir günü iple çekerken.. ipsiz sapsız birinin ipe sapa gelmez dedikleri yüzünden benle ipleri kopardın ya..ipipullah sivri küllah ortada kaldım. Nezamandır aramadiğina göre demek artık ipimle kuyuya inilmez buluyorsun beni. Diyeceğini dedin ipleri kopardın nasılsa ipin ucu kaçtı artık herkes kendi ipini sürsün. Nasılsa ipini koparan gidiyor. Hiç de iplemiyorum. ama üzülüyorum ipin ucunda da olmak istemiyorum..inceldiği yerden kopuyor nasılsa.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Hiç ipleri koparır mıyım bebek seninle? Sen dururken, ipsiz sapsız birini arkadaş eder miyim hiç kendime?
    Ben aklımın ipini salar.. Sonra ardından bakarken aval aval.. Düşeysem eğer derin bir kuyuya... Kimin ipiyle çıkarım sanıyorsun oradan? İple yazdıklarımı lütfen iple!
    Aman ha! Sonra kalırım karanlık kuyularda ipipullah sivri külah! Allah saklaya:)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel ama ben asılı kaldım ipin ucunda:(

    YanıtlaSil
  4. çok beğendim yazınızı.devamını iple çekiyorum. :)

    YanıtlaSil
  5. Hımm..Sayenizde deyimlerle deneme yazmaya devam edeceğim ama... Deyimler sözlüğümü kaybettim evde:)

    YanıtlaSil