3 Nisan 2009 Cuma

Sakın Sen Kuşlara Uyma!

Eğer "Görünmez mi olmak, yoksa uçmak mı istersiniz diye size sorsalar, nasıl cevap verirdiniz?" Ben kesinlikle "uçmayı" tercih ederdim. Rüzgardan hafif olduğumu hissederek, kanat çırpma durumunu...Araba kullanmayı sevdiğim halde, istediğim yere havalanarak gitmeyi... Dünyayı kuşbakışı izlemeyi... Bulutların arasında dolaşmayı...Rüzgarı bünyemde hissetmeyi... "Melekler Şehri"(City of Angels) filminden bir sahneyi hatırladım şimdi. Nicholas Cage,Meg Ryan'a melek olmayı anlatıyor ve kanatlardan bahsediyor;"Rüzgarı yüzünde hissetmezsen kanatlar neye yarar? " diyordu. Bazen çok özeniyorum kuşlara... Niye özeniyorum ki, kimi zaman insanlar da uçarlar. Hem de kuşlarla kıyas bile edilmeyecek irtifada!

Neyse, ayağımı şöyle bir basayım yere ve bugünü anlatayım size. Tüm gün büyük bir iş koşturması ardından benim küçük kızkardeşi aradım. "Haydi kardeş, hazırlan!" dedim telefonda.
"Hayrola abla, selam bile vermeden bu ne acele, hem de nereye?" dedi. "Sana sürpriz kardeş !" dedim. "Yola çıkacağız ve uçacağız birlikte..." "Yanımıza "sevda"yı alacağız bir de!" "Neee?" dedi.
"Kardeş, Yaşar'ın konserine iki biletim var. Haydi kaç artık evden!" dedim. Durdu bir an. Sessizlik kapladı tüm evreni! "İnanmıyorum yaaa!" dedi. "Kanatlanıp iniyorum merdiveni!"
Hahha! Benim kardeş var ya Yaşar'ı duyduğunda, unutuyor evdekileri. Balık burcudur kendisi. Hep romantik,hep duygulu... Yaşar'ın şarkılarına feci halde tutkulu:)

Bazı şarkıcılar sadece isimlerini kullanırlar ya haklılar galiba. "Yaşar Günaçgün konserine gidiyoruz "deseydim benim kardeşe, sanki hissedemezdi aynı romantik hisleri, öyle değil mi?
Eger kuşları ve uçma eylemini tercih ediyorsam, o halde kuşlar ve uçmayla ilgili tüm şarkılar da ayağımı yerden keser doğal olarak. Yaşar konserinde "Kuşlar"ı söylerken kanatlanıp uçuyorduk kardeşle nerdeyse:)) Şöyle bir baktım konserdeki seyircilere... Aman Allahım, o ne? 500 kişilik salonun tamamı kızlar neredeyse! Nasıl coşmuşlar Yaşar'ın şarkılarıyla! Toplasaniz 20 erkek var ya da yok... Onlar da put gibi oturuyorlar... Hatta yanımdaki çocuk hem sürekli saatine bakıyor, hem de kız arkadaşı duramadıkça yerinde homurdanıyordu... Niye bu erkekler romantik şarkıcıları sevmiyorlar:))


3 yorum:

  1. Vildan Hanım ben nasıl haberdar olamadım bu konserden? Yaşar sadece sesini değil şarkılarını, sözlerini, duruşunu ve de elbette memleketini (Adanalı ya-benim güzel memleketim) sevdiğim bir şarkıcı...Ama eşim de onu çok beğeniyor. Hay Allah nasıl da kaçırdım. Keşke ben de seyredebilseydim... Kocaeli'ne daha alışamadım. Yani panoları-ilanları daha nereden nasıl güncel takip edeceğimi bilemiyorum. Yoksa orada buluşurduk arkadaşım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Üzgünüm! Keşke haberiniz olsaydı! Gerçekten şahane bir konserdi... Ama benim işim asla programlı olmaz ki! Dün akşam üzeri İstanbul Film Festivali için bilet alırken gördüm Yaşar konserini... Hemen aldım iki bilet kardeşle benim için:) Kaçıramayız Yaşar konserini... Yaşar mutlaka gösterir bize kendini buradayim diye:) Adana muhabbeti de epeyce oldu gecede üstelik! Tüh! Keşke gelseydiniz!!

    YanıtlaSil
  3. Adana muhabbeti olmaz mı Yaşar olur da? Memleketim memleketim diyorum. Taşı-toprağı-insanı her şeyi ile gurur duyduğum (medyada saçma sapan örnekleri bu aralar artmasına rağmen, herkese kendimce gerçek Adana ve Adanalıları anlatmaya çabaladığım sarı sıcak hem de sıcacık memleketim...Sevgiler...

    YanıtlaSil